Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter
Gelnar, Matyáš ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter. Cílem práce bylo zjistit, jak moc byla negativní kampaň přítomna v publikovaných příspěvcích na daných sociálních sítích. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza. Pro účely této analýzy bylo vytyčeno časové období od jednoho kalendářního měsíce před prvním kolem volby prezidenta České republiky až do dne druhého kola volby prezidenta České republiky. Analýza zkoumala příspěvky 3 kandidátů, kteří měli dle volebního modelu společností Data Collect a Kantar CZ největší procentuální šanci na postup do druhého kola volby prezidenta České republiky. Jmenovitě šlo o Petra Pavla, Andreje Babiše a Danuši Nerudovou. Předmětem analýzy příspěvků bylo například časové rozložení jednotlivých příspěvků, užití negativní kampaně či počet lajků. Výsledky analýzy ukázaly, že negativní kampaň byla určitou součástí předvolební komunikace na sociálních sítích jednotlivých kandidátů, rozdíly však bylo možné sledovat v míře jejího užití. Analýza zároveň ukázala, že příspěvky s negativní kampaní jsou na sociálních médiích populárnější pouze u některých kandidátů.
Komparace negativní politické reklamy na sociálních sítích v USA a VB s ohledem na ochranu voliče
LaGrange, Vanessa ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Práce se věnuje problematice negativních politických kampaní na sociálních sítích ve Spojených státech a Velké Británii. Zaměřuje se také na zmapování současné legislativní situace v obou zemích, týkající se regulace politické reklamy v online prostředí a ochrany voliče. Prostřednictvím dvou případových studií kampaní na sociální síti Facebook autorka blíže zkoumala negativní sdělení Konzervativní strany v parlamentních volbách ve VB z roku 2019 a negativní sdělení Donalda Trumpa v prezidentských volbách v USA z roku 2020. V praktické části autorka porovnala užití negativní politické reklamy v obou zkoumaných zemích a představila nedostatky legislativy regulující politickou reklamu, které se v daných volebních kampaních projevily.
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Negativní kampaň v českých senátních volbách 2020. Případová studie Jana Groise
Batala, Vít ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku negativní kampaně v senátních volbách v České republice. V teoretické části autor popisuje základní termíny politické komunikace, politického marketingu a negativní volební kampaně. V následující části se práce zabývá specifiky senátních voleb obecně ani na úrovni České republiky. Nezapomíná ani na legislativní ukotvení negativní kampaně v českém právu. V metodologické části představuje zvolenou formu kvantitativního výzkumu - případovou studii. Sběr dat využívá dotazníkové šetření. V této části práce je definována hlavní výzkumná i vedlejší výzkumné otázky, které mají za cíl vysvětlit neúspěch vedené kampaně. Explorativní část se nejprve věnuje popisu volebního obvodu ze sociodemografických údajů. Následně popisuje hlavní programové priority kandidátů. Zvláštní pozornost se pak upíná na kampaň Jana Groise, tedy kandidáta, který před druhým kolem použil praktiky negativní kampaně. V poslední části autor analyzuje data z dotazníkové šetření a odpovídá na výzkumné otázky. Z výzkumu plyne, že negativní kampaň nenaplnila svá očekávání a obrátila se proti jejímu realizátorovi.
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Analýza twitterové kampaně Donalda J. Trumpa v amerických prezidentských volbách 2016
Neumahr, Martin ; Klvaňa, Tomáš (vedoucí práce) ; Fiřtová, Magdalena (oponent)
V první části práce obecně seznámím s marketingem, v jakém smyslu byl používán v amerických prezidentských volbách v roce 2016 konkrétními kandidáty nebo jejich volebními týmy, dále popíši negativní kampaň v politickém marketingu a ke konci první části práce doplním vysvětlení, jak důležitou součástí amerických prezidentských voleb byl právě Twitter. Druhá část práce bude mít za cíl analyzovat kampaň kandidáta republikánské strany podrobněji. Na vzorku 1458 twitterových příspěvků budu zkoumat, zda a jak používal Donald Trump negativní kampaň proti své protikandidátce Hillary Clinton a také posuzovat, v jaké míře se jeho nepravdivá tvrzení měnila v průběhu kampaně v konkrétních třech tématech. V práci je zkoumáno období od nominačního sjezdu 18. 7. 2016 do 8. 11. 2016, kdy se konaly americké prezidentské volby. V závěru své práce se pokusím na výzkumné otázky odpovědět.
Sanders a Clintonová. Prezidentské primárky Demokratické strany 2016.
Udržal, Jan ; Raška, Francis (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Hypotéza o divisiveness nadnáší, že "těžce vybojované" primární volby straně snižují šanci na výhru ve volbě všeobecné. Co ovšem konstituuje tyto divisive primární volby je nejasné. Tato Bakalářské práce je příspěvekem k proudu literatury zabývající se tímto problémem. Přímo reaguje na studie navrhující, že základním atributem divisive primárních voleb je negativní tón kampaně. Práce využívá funkční teorie diskurzu politických kampaní a metodu obsahové analýzy k analýze debat z primárních voleb. Výsledky naznačují, že Demokratická strana prošla v roce 2016 v historickém kontextu nadmíru divisive primárkami. Nicméně, pokud tyto výsledky srovnáme s výsledky identické analýzy republikánských debat, ukazuje se, že republikánské debaty byly mnohem více divisive. Tedy strana, která by podle hypotézy měla být více poškozena pří všeobecné volbě, byla strana Republikánská. Toto zjištění je v kontrastu k tradiční operacionalizaci divisiveness, jenž by obě kampaně označila za rovnoměrně divisive. Dále jsou v práci analyzovány témata sváru mezi oběma kandidáty Demokratické strany - Bernie Sandersem a Hillary Clintonovou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.